Czy warto przechodzić na katorżnicze diety?

W ciągu życia wiele kobiet i zarówno mężczyzn przechodzi na różne rodzaje diet. Większość ma moment w swoim życiu, kiedy nasza waga nie jest dla nas zadowalająca. Chcąc dostosować się do panujący standardów, próbujemy różnych diet, które wymagają od nas dużo wyrzeczeń. Najpopularniejsze są głodówki, które pozornie mogą nam pomóc w zrzuceniu zbędnych kilogramów. Jednak osłabiają one organizm, spowalniają metabolizm, a przez to zwiększa się masa ciała, Dlatego warto z rozwagą zaplanować swoje jadłospisy. Z pewnością wizyta u dietetyka, który odpowiednio przygotuje jadłospis będzie najbardziej skuteczna. Istotą dobrze dobranej diety jest balans i proporcje składników odżywczych. Równowaga pomiędzy nimi pozwoli na zachowanie cennych makro- i mikroelementów oraz witamin, a także na utratę niechcianego balastu. Taki jadłospis powinien zawierać dużo warzyw, owoców, kasz (np.: jaglana lub gryczana, które dodatnio wpływają na perystaltykę jelit) morskie tłuste ryby (zawierające kwasy nienasycone) oraz nasiona i orzechy ( posiadają magnez, cynk oraz żelazo). Całość stanowi nie tylko arsenał niezbędnych składników - jest to lekkostrawne jedzenie, które pobudzi organizm do działania oraz dodaje mnóstwo energii na cały dzień.