Jak poskromić apetyt na słodycze ?

Słodycze - największa pokusa, zwłaszcza podczas odchudzania. I nagle dziwnym trafem znajdujemy mnóstwo ukrytych tabliczek czekolady oraz opakowań ciastek nie tylko w domu ale i w pracy. Cukier jest jednym z najbardziej potężnych substancji uzależniających. Jest on wszędzie - w płatkach kukurydzianych, kaszach (cukier złożony), ziemniakach, chlebie etc. Nie można się bez niego obyć. Nawet owoce, które są elementem zdrowej diety zawierają cukier prosty. Jednak naturalne źródła cukru nie są szkodliwe. Wrogami organizmu są cukry rafinowane, syropy glukozowo-fruktozowo oraz sztuczne słodziki. Te substancje doszczętnie niszczą nie tylko gospodarkę hormonalną, ale również zęby, drastycznie wpływają na układ krążenia oraz układ kostny. Próbą odrzucenia tak wielkiej pokusy jest uświadomienie sobie tego w jaki sposób pustoszy organizm. Nie tylko wpływa negatywnie na wiele układów, ale również silnie uzależnia poprzez skoki poziomów cukru we krwi. To dlatego ciągła ochota na słodycze nigdy nie ma końca. Badania wskazują, że cukier przyczynia się do powstawania nowotworów oraz potęgują ognisko stanów zapalnych organizmu. Gdy sama świadomość działania cukru nie wystarcza, warto sięgnąć po chrom, który zmniejsza apetyt na słodycze. Nie można jednak go nadużywać, gdyż może spowodować silnie zatrucie organizmu. Dodatkowo, cukier można zastąpić bardziej przyswajalnymi formami np.: miodem, stewią oraz syropem klonowym. Do ciast, zamiast tuczących kryształków można dodać daktyle, które nie tylko są bardzo słodkie, ale również zdrowe i smaczne. Warto zasilać swoje półki kuchenne w te zdrowe substytuty, jednocześnie wyrzucając cukiernicę do kosza na śmieci. Jest to pewna inwestycja na przyszłość, która zaowocuje dobrym zdrowiem.