Mięsień czworoboczny - trening

Mięsień czworoboczny - treningMięsień czworoboczny nazywany są inaczej mięśniem kapturowym i jest mięśniem grzbietu. Jest to mięsień płaski i ma kształt trójkąta. Pozwala on na unoszenie i opuszczanie łopatki, przyciąganie jej do kręgosłupa oraz pozwala na ustawienie łopatki pod kątem pozwalającym na uniesienie ręki do góry. Wpływa on na utrzymanie prawidłowej postawy ciała. Składa się z trzech części, to jest części górnej, środkowej i dolnej. Treningi należy tak planować, aby rozwijać każdy z obszarów mięśnia. Mięsień czworoboczny najczęściej trenuję się z wykorzystaniem hantli i sztangi. Można go wykonywać przy okazji treningu ramion lub pleców, lecz najlepiej ćwiczyć go po treningu ramion, gdyż wtedy jest rozgrzany cały jego obszar, co pozwala na uniknięcie kontuzji. Najpopularniejsze ćwiczenia prowadzące do rozwoju tej partii mięśni to sztrugsy, które można wykonywać za pomocą sztangi, sztangielek i suwnicy. Popularne są również różne ćwiczenia z hantlami np. unoszenie barków na ławce pod różnych skosem czy unoszenie ramion na boki.